Performance
718 CaymanVoor onze ingenieurs is elke finishlijn slechts een tussenstop. Op de weg vooruit. In de eeuwige zoektocht om nog meer uit zichzelf te halen.
U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.
U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.
AkkoordPorsche Centrum Amsterdam
Sijsjesbergweg 50
1105 AL Amsterdam Zuidoost
Openingstijden
Maandag - vrijdag | 09:00u - 18:00u |
Zaterdag | 10:00u - 17:00u (Showroom) |
Zondag | Gesloten |
Voor onze ingenieurs is elke finishlijn slechts een tussenstop. Op de weg vooruit. In de eeuwige zoektocht om nog meer uit zichzelf te halen.
Meer informatie over de 718 Cayman kunt u hier direct downloaden.
Tequipment 718 (PDF; 19,4 MB)Brandstofverbruik/Uitstoot 718 Cayman Modellen: Gecombineerd: 8,1 l/100 km; CO2 emissies: 185 g/km
De Boxster en de Cayman zetten het tijdperk 718 voort. In hun 4cilinder turbo boxermotor klopt het vechtershart dat al voor ontelbare overwinningen heeft gezorgd. Ze zijn vastberaden om standaarden te overtreffen en te overtuigen. Het is dus niet meer dan logisch dat ze deze 3 cijfers nu ook in hun naam dragen en daarmee de legende 718 voortzetten.
De 718 modellen zijn gebouwd voor een sportief leven. Het zijn sportwagens met middenmotor, die de sportgeest van de legendarische Porsche 718 verenigen met de sportwagen van morgen – en overbrengen op de wegen van de wereld van nu.
Met één doel: het dagelijkse leven minder alledaags maken.
Het resultaat: een ten opzichte van de vorige modellen duidelijk markanter design, een nog sportiever afgesteld onderstel en tal van performance, comforten hulpsystemen. En uiteraard turbomotoren met een vermogen tot wel 350 pk (257 kW) – in combinatie met een duidelijk lager verbruik. Er rest slechts één vraag: waar wacht u nog op?
De 718 Boxster en de 718 Cayman. Sporthart in het midden.
Het leven is te mooi voor compromissen. Om dingen na te laten. Om je droom niet na te jagen. De 718 Boxster staat symbool voor één ding: levenslust.
Daarbij heeft hij niet alleen veel te danken aan de legende 718, hij beschikt ook over het vrijheidsdenken dat een pure roadster kenmerkt: met een hoop bochten, een hoop rijwind en een hoop adrenaline. Kortom: met een intense en open rijbeleving. Ideale voorwaarden voor één van de meest opwindende workouts die je maar kunt bedenken: het leven zelf.
De 718 Cayman laat zijn daden spreken. Sportieve, uiteraard. Als bochtenverslindende coupé vertegenwoordigt hij zijn standpunt ver weg van modetrends en vierbaans uitvalswegen. In de stad. Of op het circuit. Maar altijd met een sporthart in het midden.
De 718 Cayman gaat niet simpelweg verder waar de 718 GTR Coupé in 1963 ophield. Hij maakt zijn eigen legende waar. Op zijn eigen manier. Met sportieve daadkracht. Elke bocht opnieuw.
De 718 Cayman laat daden spreken. Sportieve, uiteraard. Als bochtenverslindende coupé vertegenwoordigt hij zijn standpunt ver weg van modetrends en vierbaans uitvalswegen. In de stad. Of op het circuit. Maar altijd met een sporthart in het midden.
De 718 Cayman gaat niet simpelweg verder waar de 718 GTR Coupé in 1963 ophield. Hij maakt zijn eigen legende waar. Op zijn eigen manier. Met sportieve daadkracht. Elke bocht opnieuw.
Doelgericht, niet speels. Zelfbewust, niet terughoudend. Laag, breed, vlak. Het design van de 718 modellen kenmerkt zich door sportieve, geprononceerde lijnen en duidelijk gedefinieerde vormen.
De horizontale vormgeving van de luchtinlaten laat het front nog breder ogen – wat voor een nog imposantere uitstraling zorgt. De spatborden? Typisch Porsche. Ze liggen hoger dan de voorklep en sluiten fraai aan op het design van de koplampen met hun markante binnenwerk en geïntegreerde led-dagrijverlichting.
De vormgeving van de zijkanten benadrukt het middenmotorconcept. De wielkasten zijn groot, om onderdak te bieden aan wielen tot 20 inch. Eén ding is duidelijk: de 718 modellen zijn niet gebouwd om in de garage te staan. Ze zijn gebouwd voor puur rijplezier. Het is dus niet meer dan logisch dat de vorm van de portieren de rijwind in de richting van de grote luchtinlaten in de zijkanten stuurt. Dat zorgt voor een optimale luchttoevoer richting de turbomotoren en daarmee voor een grote voorwaartse drang.
Een ander sportief detail: de buitenspiegels met V-vormige spiegelvoet.
De stoffen kap van de 718 Boxster oogt in gesloten toestand vlak, kenmerkend voor een sportwagen. Met een druk op de knop opent en sluit hij volautomatisch in 9 seconden – zelfs tijdens het rijden met een maximale snelheid van 50 km/h. De achterzijde van de 718 modellen staat symbool voor de sportieve topprestaties – en voor de topprestaties van onze designers. Hij oogt strakker, doelgerichter. En toch allesbehalve aangepast. De achterlichten zijn vlak, met een driedimensionaal binnenwerk. De horizontale achterlichten beschikken elk over 4 ledspots voor de remlichten. Een accentlijst tussen de achterlichten laat de achterzijde nog breder ogen.
De daarboven geplaatste spoiler schuift bij een snelheid van 125 km/h automatisch uit, vermindert de opwaartse druk en zorgt daarmee voor nog meer stabiliteit.
Intuïtieve bediening, op topprestaties gerichte ergonomie, een doelgericht design. Ook het interieur van de 718 modellen is gericht op maximale sportiviteit.
De horizontale vormgeving geeft het dashboard van de 718 modellen een markante uitstraling. En dat terwijl de ergonomie zoals altijd bij Porsche van hoog niveau is: de naar voren oplopende middenconsole verkort de afstand van het stuurwiel naar de schakel- of keuzehendel. De overzichtelijke plaatsing van de knoppen bespaart tijd.
Een verwijzing naar de autosport: het sportstuurwiel, dat van het stuurwiel van de 918 Spyder is afgeleid. Het tegen meerprijs leverbare GT sportstuurwiel met kleinere diameter versterkt het cockpitgevoel nog verder.
Kenmerkend zijn de 3 ronde klokken met centraal geplaatste toerenteller en het kleurendisplay van 4,6 inch.
Het Porsche Communication Management (PCM) met 7 inch touchdisplay past door zijn hoogwaardige glazen oppervlak optisch perfect in de middenconsole.
Een ideale basis voor een sportieve en actieve levensstijl. De details? Die bepaalt u zelf. Aan de hand van de vele individualiseringsmogelijkheden en een omvangrijk materiaal- en kleurenpalet.
De 718 Boxster en 718 Cayman |
---|
2,0-liter turboboxermotor met 220 kW (300 pk) en 380 Nm |
18 inch Boxster resp. Cayman wielen |
Zwarte aluminium monobloc remzadels met 4 zuigers voor en achter |
Bi-xenonkoplampen |
In het midden geplaatste eindpijp |
SPORT knop |
Porsche Communication Management (PCM) incl. mobieletelefoonvoorbereiding en Sound Package Plus |
Windscherm |
De 718 Boxster S en 718 Cayman S |
---|
2,5-liter turboboxermotor met 257 kW (350 pk) en 420 Nm |
Variabele turbinegeometrie (VTG) |
19 inch Boxster S resp. Cayman S wielen |
Rode aluminium monobloc remzadels met 4 zuigers voor en achter |
Bi-xenonkoplampen |
In het midden geplaatste eindpijp |
SPORT knop |
Porsche Communication Management (PCM) incl. mobieletelefoonvoorbereiding en Sound Package Plus |
Windscherm |
Pedalen en voetstoen in sportlook |
Meer vermogen realiseren is op zich geen kunst. Tenzij je zoals Porsche tegelijkertijd het verbruik aanzienlijk weet te verlagen. Het resultaat van alle inspanningen is maximaal 25 kW (35 pk) extra vermogen en 100 Nm extra koppel – in combinatie met tot 14% (NETC) minder verbruik en emissie. En dat is nog maar het begin van de pret.
De 4cilinder turbomotoren met de voor Porsche kenmerkende boxerbouwwijze dragen niet alleen verantwoordelijkheid met betrekking tot het milieu, maar ook wat betreft het adrenalinepeil van de bestuurder: de acceleratie is enorm – al bij lage toerentallen. Daar komt het voor sportwagens kenmerkende hogetoerenkarakter bij. Kort samengevat: een hoge druk en een hoog toerental, in combinatie met een goede doseerbaarheid van het vermogen. Zo wordt elke rit een sportevenement, bij elke denkbare snelheid.
Net als voorheen beschikken deze modellen uiteraard over het kenmerkende lage en centrale zwaartepunt, dat de middenmotormodellen van Porsche als vanouds zo lichtvoetig maakt. De karakteristieke Porsche sound vormt ook bij de 718 modellen de passende soundtrack voor continue topprestaties.
De basismodellen worden aangedreven door een 2,0liter turbo boxermotor met directe benzineinspuiting (DFI), VarioCam Plus en geïntegreerde drysumpsmering. Hij levert een vermogen van 220 kW (300 pk) bij 6.500 1/min. Het maximumkoppel: 380 Nm. Dankzij de turbotechniek wordt dit al geleverd bij 1.950 1/min tot 4.500 1/min. Met de Porsche Doppelkupplung (PDK) accelereren de718 Boxster en de 718 Cayman in slechts 4,9 s van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 275 km/h.
De Smodellen beschikken over 2,5 liter cilinderinhoud. Het resultaat: 257 kW (350 pk) bij 6.500 1/min. Het maximumkoppel van 420 Nm is beschikbaar over een indrukwekkend bereik van 1.900 tot 4.500 1/min. Bovendien beschikt deze motor – net als die van de 911 Turbo – over variabele turbinegeometrie (VTG). Deze zorgt voor een vermogensafgifte die nog gelijkmatiger is en daarmee voor nog meer rijplezier. Zijn voorwaartse drang stopt pas bij 285 km/h. De Smodellen met PDK en Launch Control sprinten van 0 naar 100 km/h in slechts 4,2 s.
De cilinderinhoud van de 718 Boxster en 718 Cayman modellen is aanzienlijk gereduceerd om het verbruik te verlagen. Desondanks is het vermogen van de motoren significant gestegen. Dat is te danken aan de turbo van de 718 modellen. Een bijzonder compacte uitlaatgasturbo die optimaal is afgestemd op de cilinderinhoud en het vermogen van de motor.
Het resultaat is overduidelijk: het ongekend brede koppelplateau doet namelijk elke keer dat het gaspedaal wordt ingetrapt van zich spreken – op nog geen 30 cm achter uw rug. En dat in combinatie met aanzienlijk lagere verbruiks- en emissiewaarden. Want wat heb je immers aan performance zonder efficiency?
De automatische startstopfunctie schakelt de motor bij een snelheid die lager is dan 7 km/h uit. Bijvoorbeeld als u de auto laat uitrollen richting een rood verkeerslicht. Zodra u het koppelingspedaal op laat komen of in geval van de PDK het gaspedaal intrapt, wordt de motor weer gestart – snel en comfortabel.
In combinatie met PDK is in bepaalde rij situaties is ook het zogenaamde zeilen mogelijk. Daarbij wordt de verbrandingsmotor ontkoppeld om de remmende werking hiervan te voorkomen. De auto gebruikt zijn bewegingsenergie optimaal en kan over een langere afstand rollen.
Dankzij het standaard sportuitlaatsysteem op de 718 modellen wordt het reeds sterke geluid van de midden-motor dankzij een eenvoudige druk op de knop nog intenser. De sporteindpijpen in zwart of zilver verchroomd roestvast staal zijn optioneel verkrijgbaar.
De krachtoverbrenging wordt bij de 718 modellen geregeld door een soepele, optimaal op de betreffende motorkarakteristiek afgestemde 6versnellings schakelbak. De schakelwegen zijn sportief kort – de benodigde krachten gering. Dat betekent dus: korte schakeltijden en daardoor een sportieve, directe rijervaring. Nog opwindender wordt het rijden met het tegen meerprijs leverbare Sport Chrono Pakket: In de SPORT PLUS modus zorgt de dyna mische tussengasfunctie voor een optimaal toerental bij het terugschakelen, een intensere rijbeleving en een indrukwekkende sound.
De 7traps PDK met handmatige en automatische modus is als meeruitvoering leverbaar. Voor extreem snel schakelen zonder onderbreking van de trekkracht.
En voor nog betere acceleratiecijfers in combinatie met een nog lager verbruik.
In de handmatige modus is de schakelrichting identiek aan die van raceauto’s – naar achteren toe is opschakelen, naar voren toe terugschakelen. Voor een rijgevoel als op het circuit.
Dit tegen meerprijs leverbare systeem verbetert de rijdynamiek en de stabiliteit. Het werkt met een variabele koppelverdeling bij de achterwielen en een mechanisch sperdifferentieel op de achteras.
Bij een dynamische rijstijl wordt bij een stuurinslag het wiel aan de binnenzijde van de bocht iets afgeremd. Daardoor komt er tijdelijk meer aandrijfkracht vrij op het wiel in de buitenbocht, waardoor er een extra draai-impuls volgt in de ingeslagen richting. Hierdoor stuurt de auto direct en dynamisch de bocht in.
Bij lage en gemiddelde snelheden neemt de souplesse en de stuurprecisie dankzij PTV beduidend toe. Bij hoge snelheden en bij het uitaccelereren in bochten zorgt het mechanische achteras-sperdifferentieel daarbij voor extra rijstabiliteit en grip.
Wat het u oplevert? Een bijzonder hoge dwarsdynamische stabiliteit van de auto en een uitstekende tractie. Maar ook een enorme souplesse bij elke snelheid – gekoppeld aan nauwkeurig instuurgedrag en evenwichtige reacties op lastwisselingen. En wat nog meer? Enorm veel plezier in de bochten.
Elke auto kan rechtuit rijden. Pas in de bocht wordt het verschil gemaakt. Pas in de bocht wordt een sportwagen echt een sportwagen. Daarbij is het van belang dat het onderstel is opgewassen tegen elke sportieve uitdaging. En tegen het hoge vermogen van de motoren.
De ascomponenten zijn voor een groot deel van aluminium gemaakt. Dat zorgt ervoor dat het autogewicht en het onafgeveerde gewicht laag blijven. De grote spoorbreedte, de lange wielbasis en de specifieke onderstelconstructie zorgen voor een bijzonder nauwkeurig en soepel rijgedrag.
De directe besturing van de 718 modellen heeft een duidelijk directere overbrenging dan die van de voorgaande modellen. Voor een lichtvoetiger instuurgedrag en een nog sportievere rijbeleving – in combinatie met het vertrouwde comfort.
Als meeruitvoering is de comfortabele snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging Plus leverbaar. Bij hoge snelheden reageert de besturing zoals gewoonlijk krachtig. Bij lage snelheden kunt u bovendien veel soepeler manoeuvreren en inparkeren.
Het tegen meerprijs leverbare PASM is een elektronisch systeem voor de verstelling van de schokdempers. Afhankelijk van wegdek en rijstijl regelt dit systeem actief en continu de schokdemperkracht voor elk wiel afzonderlijk. Bovendien is de carrosserie met 10 mm verlaagd.
Het PASM heeft 2 instellingen die met een knop in de middenconsole kunnen worden geselecteerd: in de normale stand is de demping sportiefcomfortabel, in de sportmodus sportiefstrak.
Het voelbare resultaat voor u: meer rijstabiliteit, meer comfort, meer performance.
De 718 Boxster en 718 Cayman modellen beschikken over het verder ontwikkelde Porsche Stability Management (PSM) – een automatisch regelsysteem voor de stabilisering in kritieke rijdynamische situaties.
Bij het accelereren op ongelijkmatig wegdek verbetert PSM de tractie. Voor een hoge mate van rijstabiliteit en veiligheid – en tegelijkertijd een buitengewone souplesse.
In combinatie met het als meeruitvoering leverbare Sport Chrono Pakket wordt het PSM uitgebreid met een Sportmodus. Deze maakt een duidelijk sportievere rijstijl mogelijk, het PSM blijft op de achtergrond actief. Voor een nog intensere rijbeleving.
De 718 Boxster en 718 Cayman modellen staan op 18 inch wielen – elk met een eigen design. De S-modellen zijn uitgerust met 19 inch wielen.
Alle 718 modellen staan – zoals het hoort bij een echte sportwagen – op lichtmetalen wielen. De achterwielen zijn een halve inch breder geworden. Voor meer stabiliteit en een nog betere bochtperformance.
De rolweerstand en het bandengewicht zijn verhoudingsgewijs laag, wat het verbruik ten goede komt. Het bandenspanningscontrolesysteem (RDK) zorgt voor meer veiligheid.
Tegen meerprijs zijn ook 20 inch wielen uit het individualiseringsprogramma leverbaar.
Met de SPORT knop hebt u de keuze uit een meer comfortabele of juist een meer sportieve afstelling. Zodra u de knop indrukt, reageert de motor nog directer. Bovendien wordt het tegen meerprijs leverbare sportuitlaatsysteem ingeschakeld.
Bij auto’s met Porsche Doppelkupplung (PDK) schakelt de bak op een later tijdstip op en sneller terug. Bovendien wordt de zeilmodus uitgeschakeld.
Het Sport Chrono Pakket maakt een nog sportievere afstelling van onderstel, motor en versnellingsbak mogelijk. Zodat u uzelf in sportief opzicht tot nieuwe hoogten kunt stuwen. Cruciaal daarbij: de van de 918 Spyder afgeleide rijmodus-schakelaar op het stuurwiel. Zonder de hand compleet van het stuurwiel te hoeven nemen, kunt u kiezen uit 4 instellingen: 'Normal', SPORT', 'SPORT PLUS' en 'Individual'. Hiermee kunt u de auto nog beter afstemmen op uw rijstijl.
In combinatie met het PDK omvat het Sport Chrono Pakket 3 extra functies. De eerste functie: Launch Control. Deze zorgt voor de optimale startacceleratie voor een vliegende start.
De tweede functie: Schakelschema circuit. De PDK werkt nu met ultrakorte schakeltijden en optimale schakelpunten voor een maximaal acceleratievermogen.
De derde functie: SPORT Response. Met de knop in het midden van de rijmodus-schakelaar worden de motor en de versnellingsbak voorbereid op een snelle vermogensafgifte.
Dat betekent: ca. 20 seconden lang een maximale reactiesnelheid, om bijvoorbeeld in te halen. Een grafische timer in het instrumentenpaneel laat zien hoe lang de functie nog beschikbaar is.
Eveneens onderdeel van het Sport Chrono Pakket: de dynamische motorsteunen. Het elektronisch geregelde systeem beperkt de voelbare bewegingen en trillingen van de hele aandrijflijn – en dan vooral die van de motor – tot een minimum. En het combineert de voordelen van zowel een harde als een zachte motorophanging. Kortom, het zorgt voor meer rijstabiliteit en meer rijcomfort.
Vanaf nu ook inbegrepen bij het Sport Chrono Pakket: de Porsche Track Precision App. Daarmee kunt u uw eigen rondetijden en rijgegevens registreren en de resultaten via uw smartphone aflezen, monitoren, vergelijken en met andere bestuurders delen. De app maakt daarvoor gebruik van gps-signalen en zeer nauwkeurige gegevens van de boordcomputer en helpt u om uw rijperformance te verbeteren. Grafische analyses en een videoanalyse laten tot op de milliseconde zien waar er ruimte voor verbetering is. Ronde na ronde.
In de sport gaat het om prestaties. Dat geldt zowel voor de motor als voor de remmen. Daarom beschikken de 718 modellen over vaste aluminium monobloc remzadels met 4 zuigers.
Bij de 718 Boxster en 718 Cayman zijn de remzadels zwart, bij de Smodellen rood. De remschijven hebben een diameter van 330 mm voor en 299 mm achter.
Voor een hogere vormvastheid, een lager gewicht en een beter drukpuntgedrag, ook bij extreme belasting, worden eendelige remzadels van het gesloten type toegepast.
De pedaalweg is kort, het drukpunt exact. De remschijven zijn geperforeerd en geventileerd voor meer remvermogen op nat wegdek en een optimale koeling.
Beproefd in de autosport: de tegen meerprijs leverbare Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Bij de 718 modellen hebben de geventileerde keramische remschijven van de PCCB een diameter van 350 mm voor en achter – voor nog betere remprestaties.
Het PCCB beschikt over geel gespoten vaste aluminium monobloc remzadels met 6 zuigers op de vooras en vrijwel identieke remzadels met 4 zuigers op de achteras. Deze zorgen bij het afremmen voor een duidelijk hoge en vooral constante remdruk.
Vooral bij hoge belastingen zijn alle voorwaarden aanwezig om de remweg tot een minimum te beperken. Bovendien wordt afremmen bij hoge snelheden nog veiliger, dankzij de grote fadingvastheid van de PCCB.
Doorslaggevend voordeel van het keramische remsysteem is het extreem lage gewicht van de remschijven: ze wegen ongeveer de helft van conventionele gietijzeren remschijven van een vergelijkbaar type en formaat. Het resultaat: een betere wegligging en meer rijcomfort, vooral op ongelijkmatig wegdek. Ook de souplesse en de handling van de auto nemen daarbij toe.
De vooruitstrevende airbagtechnologie van de 718 modellen: fullsize airbags voor bestuurder en bijrijder, die afhankelijk van de ernst en aard van het ongeval, in twee fasen worden geactiveerd.
Alle 718 modellen worden bovendien standaard uitgevoerd met het Porsche Side Impact Protection System (POSIP). Dit systeem bestaat uit verstevigingsprofielen in de portieren voor aanrijdingen van opzij plus 2 zijairbags per kant: de zijwangen van de stoelen zijn voorzien van een geïntegreerde thoraxairbag en in de portierpanelen is een hoofdairbag ondergebracht, die zich van onderen uit het paneel ontvouwt.
Regen. Mist. Duisternis. Een echte sporter laat zich daar niet door weerhouden. Daarom beschikken alle 718 modellen over bixenonkoplampen met geïntegreerde dagrijverlichting met ledtechniek.
Aan de achterzijde maakt het driedimensionale design van de achterlichten, met 4 ledspots per remlicht, een blijvende indruk. Voor een hoge lichtopbrengst zijn alle verlichtingsfuncties in ledtechniek uitgevoerd.
Tegen meerprijs is het Porsche Dynamic Light System (PDLS) inclusief markante dagrijverlichting met 4 ledspots per koplampunit, koplampsproeiers en dynamische lichtbundelhoogteverstelling leverbaar. De dynamische bochtenverlichting laat de koplampen afhankelijk van de stuurinslag en de rijsnelheid in de bocht meezwenken – voor een betere verlichting van scherpe bochten of bij het afslaan. Kortom, zodra u de bocht in gaat, is het licht er al.
Een hoog veiligheidsniveau in combinatie met een sportief design: tegen meerprijs zijn ledkoplampen inclusief PDLS Plus leverbaar. De ledtechniek heeft een lange levensduur en een hoge efficiency. Daarnaast raken de ogen door de daglichtachtige kleur minder snel vermoeid dan bij andere systemen het geval is. Voor een optimaal zicht zorgen de geïntegreerde dagrijverlichting met 4 ledspots per koplampunit, de koplampsproeiers en de dynamische lichtbundelhoogteverstelling.
Een bijzondere eigenschap van PDLS Plus: het dynamische grootlicht. Een camera herkent tegemoetkomend en voor u rijdend verkeer en past de intensiteit en reikwijdte van de verlichting continu en traploos aan op de rijsituatie. Zo kunt u het straatverloop, voetgangers of gevaarlijke situaties vroegtijdig waarnemen, zonder daarbij andere verkeersdeelnemers te hinderen.
Het sportstuurwiel in puristisch design, de naar voren oplopende middenconsole, de 3 ronde klokken met een centrale plek voor de toerenteller: in het interieur is alles gericht op de bestuurder. Alle knoppen en functies kunnen intuïtief worden bediend, alle informatie kan eenvoudig worden afgelezen.
Het resultaat: een ergonomie die niet alleen tijd bespaart, maar ook bijdraagt aan een fraaie aanblik. Bij Porsche gaan vorm en functie namelijk hand in hand.
Het Porsche Communication Management (PCM) met 7 inch touchdisplay en tegen meerprijs leverbare navigatiemodule voegt een extra component toe aan vorm en functie: nagenoeg eindeloze mogelijkheden. Want met de tegen meerprijs leverbare Connect of Connect Plus module wordt de bestuurder namelijk in verbinding gebracht met de digitale wereld.
Het instrumentenpaneel met 4,6 inch kleurenscherm toont continu de gegevens van de boordcomputer. Verder verschijnen op het scherm de kaart van het optionele navigatiesysteem, waarschuwingen of communicatie- en audio-instellingen.
De materialen passen bij het sportieve karakter. Het toegepaste leder en Alcantara® zorgt voor een goede grip, de sportstoelen met hun stevige kussens ondersteunen u in snel gereden bochten.
De lederuitrusting Sport-Tex is verkrijgbaar in puristisch zwart en in de stijlvolle bi-colorcombinatie grafietblauw-krijt. Sport-Tex biedt een hoog ademend vermogen, goede grip en heeft een markant uiterlijk. Sportief is ook de stikselwijze van de sportstoelen Plus met sierstiksels die gedeeltelijk in een contrasterende kleur zijn uitgevoerd.
Hoe dat er concreet uitziet? Dat is aan u. Met behulp van de verschillende uitrustingsopties, materialen en kleuren kunt u uw 718 model maximaal afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren.
Licht, functioneel, in 3-spaaks design: het sportstuurwiel. Het is afgeleid van het stuurwiel van de 918 Spyder en het versterkt, door het kleine stuurwielhart en de chromen ring rond het Porsche embleem, het sportieve karakter.
In combinatie met PDK beschikt het sportstuurwiel over 2 schakelpaddles van lichtmetaal met bijzonder korte schakelwegen.
Het GT sportstuurwiel dat tegen meerprijs leverbaar is, heeft een kleinere diameter. De spaken zijn zwart, de vastgeschroefde sierstukken zijn zilver van kleur. Voor een sportieve aanblik? Absoluut. Maar ook voor een rijgevoel zoals in de autosport.
Tegen meerprijs leverbaar voor alle stuurwielen: stuurwielbediening en stuurwielverwarming. Veel audio-, telefoonen navigatiefuncties alsmede het 4,6 inch kleurendisplay en de boordcomputer kunnen daarmee op comfortabele wijze worden bediend.
Het tegen meerprijs leverbare Licht Design Pakket is niet alleen praktisch, maar ook esthetisch verantwoord. Het bestaat uit dimbare ledverlichting voor verschillende gedeeltes van het interieur.
Met het als meeruitvoering leverbare Porsche Entry & Drive kunt u de autosleutel in uw zak of tas laten. Zodra u de portiergreep beetpakt of uw hand het wapen op de voorklep of de logo’s op de achterzijde nadert, vraagt Porsche Entry & Drive de toegangscode op die in de sleutel is opgeslagen. Is de code correct, dan wordt het portier of de bagageruimteklep ontgrendeld. De motor wordt gestart of afgezet met de elektrische startknop.
* Het Porsche Entry & Drive systeem maakt gebruik van state of the art technologie. Echter, Porsche kan niet volledig uitsluiten dat de draadloze encryptie-code van de sleutel wordt onderschept en gebruikt voor het openen of te stelen van het voertuig. Porsche is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.
De sportstoelen zitten comfortabel – en bieden ook ondersteuning bij dynamisch gereden bochten. De stoelen zijn voorzien van een elektrische rugleuningverstelling en een mechanische lengte en hoogteverstelling. De middenbaan van de stoelen is bekleed met alcantara®.
U wilt naast sportiviteit ook comfort? Bij de tegen meerprijs leverbare volledig elektrisch verstelbare sportstoelen kunnen de stoelhoogte, de schuine stand van de rugleuning en de schuine stand en diepte van het zitkussen worden versteld. Daarnaast beschikken deze stoelen over een lengteverstelling en een 4voudig verstelbare lendensteun. Ook het stuurwiel is elektrisch te verstellen. Het geïntegreerde Memory Pakket regelt onder meer de stand van beide buitenspiegels en alle stoel en stuurwielinstellingen aan bestuurderszijde.
Tegen meerprijs zijn de met leder beklede sportstoelen Plus leverbaar, die beschikken over een elektrische leuningverstelling alsmede mechanische lengte en hoogteverstelling. De zijwangen van de zitkussens en rugleuningen voelen iets harder, sportiever aan en bieden nog meer zijdelingse steun.
De ideale combinatie van sportiviteit en comfort: de tegen meerprijs leverbare adaptieve sportstoelen Plus. Ten opzichte van de sportstoelen Plus zijn dit volledig elektrisch verstelbare sportstoelen waar bij bovendien de zijwangen van de zitting en de leuning kunnen worden versteld.
Optioneel verkrijgbaar: de sportkuipstoelen met neerklapbare rugleuning, geïntegreerde thoraxairbag en handmatige langsverstelling. De stoelkuip is gemaakt van glas en koolstofvezel versterkte kunststof met een oppervlak van carbon.
Als meeruitvoering is stoelverwarming voor alle stoelen leverbaar. Ook stoelventilatie is leverbaar (niet voor de sportkuipstoelen, stoelen met een middenbaan van alcantara® of ‘New Tex’) – voor een aangenaam en droog gevoel, zelfs als de temperaturen hoog oplopen.
Tegen meerprijs is een voorbereiding voor een ISOFIXkinderzitje op de bijrijdersstoel leverbaar, in combinatie met de mogelijkheid om de airbag buiten werking te stellen. Via het Porsche Tequipment accessoireprogramma kunt u Porsche kinderzitjes aanschaffen. Deze zijn speciaal getest en goedgekeurd voor Porsche auto’s.
* Op sportkuipstoelen mogen geen kinderzitjes worden gebruikt.
Eveneens tegen meerprijs leverbaar: een 2-zone automatische airconditioning met gescheiden temperatuurregeling voor bestuurder en bijrijder. Inclusief 3 instelbare klimaatstijlen. Een adsorptie-koolfilter houdt partikels, pollen en geurtjes op afstand en filtert fijnstof op effectieve wijze uit de buitenlucht, waardoor dat niet in het interieur belandt.
Van een echte sportwagen mag je veel verwachten. Het middenmotorconcept van de 718 modellen zorgt niet alleen voor een zeer dynamisch rijgedrag, maar ook voor 2 bagageruimtes.
Bij beide modellen heeft de voorste bagageruimte een inhoud van 150 liter. Bij de 718 Boxster is achterin ruimte voor 125 liter aan bagage – of het dak nu is geopend of gesloten. Bij de 718 Cayman is de bagageruimte acherin 275 liter groot. Het oppervlak boven de motorafdekking zorgt ervoor dat er genoeg ruimte is voor langere bagagestukken.
Ook in het interieur bieden de handige opbergmogelijkheden meer dan genoeg ruimte. Het vak onder de armsteun zorgt in combinatie met de tegen meerprijs leverbare Connect of Connect Plus module en de bijbehorende smartphone-opbergruimte voor een optimale ontvangst en de ideale verbinding van uw smartphone met uw 718 model. Nog meer opbergruimte bieden de 2 opbergvakken in de portieren, de kledinghaken aan de achterzijde van de stoelen en de 2 praktische bekerhouders boven het dashboardkastje.
In combinatie met de Porsche Doppelkupplung (PDK) als meeruitvoering verkrijgbaar. Het regelt volledig zelfstandig de snelheid van uw 718 model, afhankelijk van de afstand tot het voertuig dat voor u rijdt. Radarsensoren in het front monitoren daarvoor de rijbaan voor de auto. Als u een bepaalde snelheid heeft ingesteld en een voor u rijdende auto nadert, verlaagt het systeem uw snelheid door de gastoevoer te verminderen of zachtjes bij te remmen. Net zolang totdat de van tevoren ingestelde afstand is gerealiseerd.
Uw 718 houdt nu de afstand tot de voorligger aan. Als dit voertuig nog verder vertraagt, verlaagt de adaptieve cruise control daarop ook uw snelheid – zo nodig tot u helemaal stilstaat. Verder zorgt het systeem ervoor dat het remsysteem stand-by is als de afstand tot de vooruitrijdende auto kleiner wordt. Als er een aanrijding dreigt, wordt u gewaarschuwd met een akoestisch en een optisch signaal. Ook wordt een korte remschok gegeven. Een door de bestuurder begonnen remactie wordt binnen bepaalde systeemgrenzen tot aan een noodstop versterkt.
De als meeruitvoering leverbare rijstrookwisselhulp bewaakt met behulp van radarsensoren de dode hoek en de ruimte achter de auto. Boven een snelheid van 15 km/h waarschuwt het systeem de bestuurder door middel van een optisch signaal in de buitenspiegels voor voertuigen die met hoge snelheid van achteren naderen of die zich in de dode hoek bevinden.
Vooral op de snelweg zorgt de rijstrookwisselhulp voor meer comfort en veiligheid. Het systeem grijpt echter niet in en laat zich op elk willekeurig moment uitschakelen.
Met 4 onopvallende sensoren aan de achterzijde waarschuwt de tegen meerprijs leverbare ParkAssistent de bestuurder met een akoestisch signaal voor herkende obstakels. De frequentie van de signalen geeft de afstand tot het obstakel aan.
Tegen meerprijs is een uitbreiding van de ParkAssistent met 4 sensoren in de voorbumper leverbaar. Er wordt gewaarschuwd door middel van geluidssignalen en optisch met een schematische weergave van de auto op het centrale display.
Met de tegen meerprijs leverbare achteruitrijcamera verloopt nauwkeurig achteruit inparkeren en manoeuvreren stukken eenvoudiger. Dat gebeurt met behulp van het camerabeeld en met de dynamische hulplijnen die op het beeldscherm van het PCM verschijnen en die het traject aanduiden dat de auto bij de actuele wielstand aflegt.
De tegen meerprijs leverbare snelheidslimietindicator informeert u op basis van de camerabeelden via het beeldscherm van het PCM over snelheidsbeperkingen, inhaalverboden en het einde van deze situaties.
Het Porsche Communication Management (PCM) is uw bedieningsmodule voor audio- en communicatiefuncties en hoort tot de standaarduitrusting in alle modellen. Naast handbewegingen activeert een geïntegreerde nabijheidssensor het scherm om de relevante menu-inhoud weer te geven, die u vervolgens eenvoudig kunt bedienen met behulp van multi-touch gebaren.
Infotainment begint op het moment waarop u uw iPhone® aansluit en oplaadt of een andere audiobron naar keuze koppelt. U kunt de iPhone®-interface of de universele audio-ingang of AUX-ingang gebruiken. Voor uw persoonlijke muziekverzameling is de cd/dvd-speler aangevuld met een interne vaste schijf (‘jukebox’) en twee SD-kaartlezers. Zodra u een kaart met uw audiobestanden hebt ingestoken, kunt u deze afspelen met de muziekspeler in PCM.
Met mobiele-telefoonvoorbereiding kan automatisch een Bluetooth®-verbinding tot stand worden gebracht met mobiele telefoons die het Handsfree Profile (HFP) ondersteunen, zodat u uw mobiele telefoon opgeborgen kunt laten.
Meer informatie over de lokale beschikbaarheid van alle functies en diensten die hierboven of bij “Porsche Connect” vermeld staan is beschikbaar via de Porsche Car Configurator of uw Porsche dealer.
De tegen meerprijs leverbare Connectmodule zorgt ervoor dat u uw smartphone optimaal met uw Porsche kunt verbinden. In de middenconsole bevindt zich een speciaal smartphone-opbergvak waarmee u de ontvangst van uw mobiele telefoon accubesparend door kunt geven aan de buitenantenne van de auto, voor een optimale telefoonontvangst. Bovendien kunt u uw smartphone via een USB-kabel aansluiten om op te laden of bestanden weer te geven.
De Connect Plus module zorgt voor maximale connectiviteit in uw Porsche.
Deze beschikt over een LTE-telefoonmodule met simkaartlezer voor een hoog bedieningscomfort, optimale spraakkwaliteit en een Wi-Fi hotspot functie. Hiermee heeft u ook in de auto met apparaten met WLAN-functionaliteit zoals een laptop, tablet of smartphone toegang tot internet. Desgewenst ook tegelijkertijd.
Een smartphone-opbergruimte in de middenconsole schakelt het signaal van uw mobiele telefoon door naar de buitenantenne. Dit spaart de batterij van uw mobiele telefoon en zorgt voor een optimale telefoonontvangst. Tegelijkertijd kunt u uw smartphone aansluiten om de telefoon op te laden of media weer te geven.
Bovendien kunt u via de Connect Plus module gebruikmaken van talrijke Porsche Connect diensten. Daarmee laat u het multitasken over aan uw sportwagen en heeft u meer tijd voor het wezenlijke: het rijden in een Porsche.
Porsche Connect en de Connect Plus module bieden u toegang tot handige diensten, zoals realtime verkeersinformatie. Daarmee weet u al voordat u wegrijdt via welke route u het snelst op de plaats van bestemming arriveert. Tijdens het rijden wordt de route door een continue update van de verkeersinformatie geoptimaliseerd.
Op www.porsche.nl/connect vindt u meer informatie over de beschikbare diensten en apps.
Porsche Connect biedt naast slimme diensten nog 2 smartphone Apps. Met Porsche Car Connect kunt u gegevens over uw auto opvragen en bepaalde functies van uw auto op afstand bedienen via uw smartphone of Apple Watch®. Een onderdeel hiervan is het Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) met diefstalherkenning. Met dit systeem kan een gestolen auto in grote delen van Europa worden gelokaliseerd.
De tweede app is de Porsche Connect App, waarmee u al voordat u instapt bestemmingen naar uw Porsche kunt overzenden. Zodra u uw smartphone met het PCM verbindt, worden uw bestemmingen in de auto weergegeven en kunt u deze direct als navigatiedoel gebruiken. Ook de agenda van uw smartphone wordt direct op het PCM weergegeven en hierin opgeslagen adressen kunnen als navigatiedoel worden overgenomen. Bovendien biedt de Porsche Connect App u dankzij de geïntegreerde muziekstreamingfunctie toegang tot miljoenen nummers.
Op www.porsche.com/connect vindt u meer informatie over de beschikbare diensten en apps.
We hebben een schat aan ervaring. Vanaf het begin af aan staat bij Porsche namelijk het realiseren van specifieke klantwensen centraal. Tot 1986 noemden we dat nog het ‘Sonderwunschprogramm’ – tegenwoordig is dat het Porsche Exclusive atelier. De filosofie is altijd hetzelfde gebleven. Dat beloven wij u.
We doen ons werk met plezier – en vol overgave. We werken met dezelfde toewijding aan elke naad, elke vierkante centimeter leder, elk detail. Zo laten we dromen tot leven komen. En zetten we unicums op de weg. Af fabriek.
Hoe we dat realiseren? Met originaliteit, inspiratie en toewijding – al vanaf het eerste advies. Daarbij hebben we altijd iets bijzonders voor ogen: uw wensen. En die laten we uitkomen – door nauwkeurig handwerk en met hoogwaardige materialen zoals leder, alcantara ® , carbon, mahoniehout en aluminium.
Het eindresultaat? Een combinatie van toewijding en vakmanschap. Of anders gezegd: de ideale combinatie van sportiviteit, comfort, design en uw persoonlijke smaak. Een Porsche die met recht uniek kan worden genoemd. Uw Porsche.
Met de speciaal voor de 718 modellen ontwikkelde producten van Porsche Tequipment kunt u uw auto volledig naar eigen inzichten vormgeven. Voor de producten van Porsche Tequipment gelden dezelfde richtlijnen als voor de auto’s: ontwikkeld, getest en geperfectioneerd in Weissach. Door dezelfde Porsche ingenieurs en ontwerpers die ook de auto’s ontwikkelen. Alles met het oog op het totaalconcept, en op uw Porsche.
En de garantie? Die blijft in volle omvang behouden. Welke Tequipment producten u ook door uw Porsche dealer achteraf laat aanbrengen.
Bovendien kunt u het complete productgamma vinden met behulp van de Tequipment Accessoirezoeker.