Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Amsterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord
Porsche Centrum Amsterdam
Car Configurator
Contact

Porsche Centrum Amsterdam

Sijsjesbergweg 50

1105 AL Amsterdam Zuidoost

T: 020 - 4 911 911

info@porschecentrumamsterdam.nl

Openingstijden

Maandag - vrijdag 09:00u - 18:00u
Zaterdag 10:00u - 17:00u (Showroom)
Zondag Gesloten

 

Modellen

718 Spyder

Vanaf € 138.800,00 (consumentenadviesprijs)

Performance

718 Spyder
10,9 - 10,2 l/100 km l/100 km
249 - 232 g/km g/km

Voor onze ingenieurs is elke finishlijn slechts een tussenstop. Op de weg vooruit. In de eeuwige zoektocht om nog meer uit zichzelf te halen.

309 kW/420 pk Vermogen (kW)/Vermogen (pk)
4,4 - 3,9 s Acceleratie van 0 - 100 km/u
301 - 300 km/h Topsnelheid

Modellen

718 Spyder

Vanaf € 138.800,00 (consumentenadviesprijs) Model thumb
309 kW/420 pk Vermogen (kW)/Vermogen (pk)
4,4 - 3,9 s Acceleratie van 0 - 100 km/u
301 - 300 km/h Topsnelheid
10,9 - 10,2 l/100 km l/100 km
249 - 232 g/km g/km
Technische gegevens

Technische gegevens

Brandstofverbruik/Uitstoot WLTP*

 
Manual
PDK
Verbruik laag
17,5 - 17,5 l/100 km
16,8 - 16,8 l/100 km
Verbruik middel
11,0 - 11,0 l/100 km
10,7 - 10,7 l/100 km
Verbruik hoog
9,3 - 9,3 l/100 km
9,1 - 9,1 l/100 km
Verbruik extra-hoog
10,3 - 10,3 l/100 km
9,7 - 9,7 l/100 km
Verbruik gecombineerd
11,1 - 11,1 l/100 km
10,7 - 10,7 l/100 km
CO2-emissie laag (WLTP)
397 - 397 g/km
382 - 382 g/km
CO2-emissie middel (WLTP)
249 - 249 g/km
242 - 242 g/km
CO2-emissie hoog (WLTP)
210 - 210 g/km
207 - 207 g/km
CO2-emissie extra-hoog (WLTP)
233 - 233 g/km
220 - 220 g/km
CO2-emissie gecombineerd (WLTP)
251 - 251 g/km
242 - 242 g/km

Motor

 
Manual
PDK
Aantal cilinders
6
-
Octaan getal
98
-
Boring
102,0 mm
-
Slag
81,5 mm
-
Inhoud
3.995 cm³
-
Vermogen (kW)
309 kW
-
Vermogen (pk)
420 pk
-
Maximaal vermogen
7.600 1/min
-
Maximaal koppel
420 Nm
430 Nm
Maximaal koppel
-
5.500 1/min
bij tpm
5.000 - 6.800 1/min
-

Vermogen

 
Manual
PDK
Topsnelheid
301 km/h
300 km/h
Acceleratie van 0 - 100 km/u
4,4 s
3,9 s
Acceleratie van 0 - 160 km/u
9,0 s
8,5 s
Acceleratie van 0 - 200 km/u
13,8 s
13,4 s
Acceleratie van 80 - 120 km/u in 5e versnelling
6,0 s
-
Acceleratie van 80-120km/u
-
2,5 s

Carrosserie

 
Manual
PDK
Lengte
4.430 mm
-
Breedte
1.801 mm
-
Breedte (zonder spiegels in te klappen)
1.994 mm
-
Hoogte
1.258 mm
-
Luchtweerstandscoëfficiënt (Cd)
0,34 cW
-
Wielbasis
2.484 mm
-
Spoorbreedte voorzijde
1.538 mm
-
Spoorbreedte achterzijde
1.534 mm
-
Onbeladen gewicht (DIN)
1.420 kg
1.450 kg
Onbeladen gewicht (EU)
1.495 kg
1.525 kg
Toelaatbaar totaalgewicht
1.720 kg
1.750 kg
Maximaal laadvermogen
300 kg
-

Capaciteiten

 
Manual
Volume bagageruimte, voor
150 l
Volume bagageruimte, achter
120 l
Brandstoftank
64 l

Features

Het 718 Spyder idee

Meer informatie

Design en aerodynamica

Meer informatie

Cabrioletkap

Meer informatie

Krachtoverbrenging

Meer informatie

Onderstel

Meer informatie

Velgen en banden

Meer informatie

Interieur

Meer informatie

Interieurpakket Spyder Classic

Meer informatie

Veiligheid

Meer informatie

Porsche Connect

Meer informatie

Porsche Exclusive Manufaktur

Meer informatie

Download brochures

Meer informatie over de 718 Spyder kunt u hier direct downloaden.

718 Boxster Spyder - Brochure (PDF; 21,1 MB)

Interesse

Vraag meer informatie aan.

Naar het contactformulier

Brandstofverbruik/Uitstoot 718 Spyder: Gecombineerd: 10,9 - 10,2 l/100 km; CO2 emissies: 249 - 232 g/km

Het 718 Spyder idee

Onruststoker. Durfal. Hemelbestormer. De nieuwe 718 Spyder weet precies wat hij wil. Hij is een belofte – aan elke weg en aan elke bestuurder. Dit is een roadster die zijn gelijke niet kent. Zonder compromissen. Zonder medelijden. Zonder rationele argumenten.

Wat dacht u in plaats daarvan van ongebreidelde emoties en veel lucht? Met een middenmotorconcept en een souplesse waarvan elke liefhebber van sportwagens spontaan tranen van geluk in zijn ogen krijgt. Met een lichtgewicht cabrioletkap die u waarschijnlijk nooit zult sluiten. Met een sportonderstel, schakelbak, lussen voor het openen van de portieren – eigenlijk alles wat u in het dagelijkse leven niet nodig heeft, maar in uw hart des te meer.

De nieuwe 718 Spyder wil u uit uw slaap houden, uw rationeel denken uitschakelen. Uw wilde kant ontketenen en uw meest primaire instincten wekken. U zo dicht mogelijk bij de hemel brengen. En nog dichter op de weg.

De nieuwe 718 Spyder.

Design en aerodynamica

Kronkelige wegen. Haarspeldbochten. Hellingen. Bergraces vormen altijd een bijzondere uitdaging. Begin jaren ‘60 breidde Porsche met de 718 RS 60 Spyder het succesvolle concept van de legendarische 550 Spyder en zijn opvolgers verder uit – lichtgewicht constructie, lager zwaartepunt, middenmotor, grote wendbaarheid – en zorgde zo bij talrijke berg- en langeafstandsraces voor furore.

De vormtaal van de 718 RS 60 Spyder volgde zijn functie. Snel en wendbaar zijn, races winnen. En precies deze vormtaal zien we ook bij de nieuwe 718 Spyder. Zijn onmiskenbare silhouet met de voor een middenmotor karakteristieke flyline bijvoorbeeld. Of de voorzijde: elegant afgerond, afgevlakt, dichter op de weg. Het front is tot het wezenlijke gereduceerd. Zijn duidelijk gedefinieerde vorm met de voor Porsche typische pijlstelling geeft de luchtstroom een duidelijke taak: voor een optimale downforce zorgen. Vooral in de bochten.

De sterk geprononceerde frontspoilerrand zorgt met een extra spoiler voor de wielkuipen voor een vermindering van de aerodynamische opwaartse kracht op de vooras. De centrale luchtinlaat in het front zorgt voor een nog betere aerodynamica en buigt de luchtstroom door de uitstroomopening voor de voorklep naar boven af.

Zelfs de onderzijde van de frontspoilerrand werd aerodynamisch geoptimaliseerd. Hier zorgt een speciaal profiel – vergelijkbaar met het oppervlak van een golfbal – voor een zo laag mogelijke luchtweerstand. Aircurtains in het front minimaliseren de luchtwervelingen bij de wielen en daarmee de luchtweerstand, door de instromende lucht gericht vóór de wielen uit de wielkuipen weg te laten stromen.

De grote luchtinlaten met luchtinlaatroosters garanderen een groot koelvermogen. Dankzij de nieuwe raatvormige structuur van de roosters zijn deze aerodynamisch nog efficiënter dan bij het voorgaande model.

Het design wordt nog verder afgerond door de 20 inch lichtmetalen wielen die de wielkuipen opvullen en die de performance van de nieuwe 718 Spyder dankzij de sportbanden met groot contactoppervlak overbrengen op het wegdek. De voor de 718 typische contouren van de portieren leiden de luchtstroom in de luchtinlaatkanalen. Hierdoor stroomt frisse lucht naar de middenmotor en wordt hij efficiënt gekoeld als het er eens ruig aan toegaat.

Aan de achterzijde van de nieuwe 718 Spyder wordt duidelijk hoe perfect irrationaliteit kan zijn. De achterzijde wordt gekenmerkt door de karakteristieke streamliners, die optisch de vorm van de zwarte rolbeugels voortzetten. Zij geven de nieuwe 718 Spyder zijn onmiskenbare look en herinneren tegelijkertijd aan het silhouet van enkele van zijn voorouders.

De geprononceerde achterspoiler tussen de getinte achterlichten onderstreept het prestatiegerichte design. Bij snelheden boven 120 km/u schuift deze automatisch uit – en zorgt zo voor minder opwaartse kracht en meer rijstabiliteit.

De achterzijde wordt dynamisch afgesloten door de diffusor en het nieuwe, markante sportuitlaatsysteem. De twee zwarte sporteindpijpen van dit systeem zijn verder uit elkaar geplaatst en produceren de ongefilterde sound waar zelfs een rationalist af en toe stil van wordt. De nieuwe achterdiffusor zorgt voor een heel snelle luchtstroom achter aan de onderzijde van de auto en draagt voor een belangrijk deel bij aan de halvering van de totale opwaartse kracht. Supersportwagentechnologie die elke seconde voelbaar maakt – op uiterst positieve wijze uiteraard.

Cabrioletkap

Laten we wel wezen, u zult hem slechts bij hoge uitzondering willen sluiten: de deels elektrisch bedienbare en ook bij hoge snelheden bruikbare lichtgewicht cabrioletkap van de nieuwe 718 Spyder. De kap kan eenvoudig worden geopend en gesloten en zorgt ook in gesloten toestand voor een sterkere uitstraling van de nieuwe 718 Spyder.

De zijkant van de cabrioletkap is vlak van vorm en sluit vloeiend aan op de streamliners op de achterklep. Naar achteren loopt de cabrioletkap uit in 2 strak gespannen vinnen.

De ontgrendeling is elektrisch. De cabrioletkap kan dan met slechts enkele handelingen onder de achterklep worden opgeborgen – uiteraard zonder dat dit ten koste gaat van het kofferbakvolume. In combinatie met het Classic Pakket is de cabrioletkap ook in bi-color rood-zwart leverbaar. De rolbeugels kunnen tegen meerprijs ook in de exterieurkleur worden gespoten.

Motor

Een 718 Boxster met 6-cilinder boxermotor. Duidelijk. Maar met een cilinderinhoud van 4,0 liter? Gaat dat wel? Jazeker, als de brandweer.

Volmaakt: de boxermotor is compleet opnieuw ontwikkeld. 6 cilinders, een cilinderinhoud van 4,0 liter, atmosferisch, toerengretig. Een duidelijke boodschap, door onze ingenieurs met een brede glimlach verkondigd.

Met zijn 309 kW (420 pk) heeft de motor 45 pk meer vermogen dan die van het voorgaande model. Een variabel inlaatsysteem met schakelbare resonantieklep zorgt voor een optimale beademing. Daarnaast beschikt de motor over directe benzine-inspuiting (DFI), geïntegreerde drysump- smering en een adaptieve cilinderregeling.

Het maximumtoerental? Bedraagt 8.000 1/min. Het maximumkoppel van 420 Nm is tussen 5.000 1/min en 6.800 1/min beschikbaar. Voldoende aandrijvingskracht dus om de nieuwe 718 Spyder binnen 4,4 seconden naar 100 km/u te laten accelereren. Irrationeel: de sprint eindigt pas boven de 300 km/u.

En dan een akoestisch statement: de sound van de nieuwe 718 Spyder. Dankzij het markante sportuitlaatsysteem met zijn 2 duidelijk van elkaar gescheiden zwarte eindpijpen, links en rechts van de achterdiffusor. Voor een nog krachtigere sportwagensound met één druk op de knop.

Krachtoverbrenging

1e versnelling: wegrijden. 2e versnelling: accelereren. 3e versnelling: wenkbrauwen optrekken. 4e versnelling: mondhoeken optrekken. 5e versnelling: luidkeels juichen. 6e versnelling: tevreden zuchten. En vervolgens alles zo vaak als u wilt herhalen.

Voor de krachtoverbrenging in de nieuwe 718 Spyder zorgt de precieze en optimaal op het hoge vermogen afgestemde 6-versnellings schakelbak met tweemassavliegwiel. De schakelwegen: sportief kort. De rijbeleving: bijzonder actief, intens en onvervalst. De dynamische tussengasfunctie doet desgewenst de rest, om u alert te houden – en uw endorfinespiegel hoog.

Porsche Torque Vectoring (PTV) incl. achterassperdifferentieel

De korte versie: PTV verbetert de rijdynamiek. Iets uitvoeriger: het geïntegreerde achteras-sperdifferentieel zorgt voor meer grip, een verhoging van de dwarsdynamiek en een duidelijk betere rijstabiliteit bij lastwisselingen in bochten en het wisselen van rijstrook. Bij een dynamische rijstijl wordt bovendien al bij het insturen het achterwiel aan de binnenzijde van de bocht gericht afgeremd. Er komt dan meer aandrijfkracht vrij op het achterwiel in de buitenbocht, waardoor de auto als het ware de bocht in wordt getrokken. Het instuurgedrag wordt verbeterd, de souplesse neemt toe.

Onderstel

Soepel voortglijden. Op een wolk over de weg zweven. In een lederen fauteuil op 4 wielen. Hierover kunnen we kort zijn: dit hoeft u in de nieuwe 718 Spyder niet te verwachten.

Het adaptieve GT sportonderstel van de nieuwe 718 Spyder is er helemaal op gericht om u elke centimeter van de weg zo direct mogelijk te laten beleven. En elke bocht te bedwingen. Dankzij de grote spoorbreedte, de stugge afstelling van de schokdempers en de verlaagde carrosserie wordt elke rit een wilde rit.

De lichtgewicht onafhankelijke voorwielophanging heeft de typische GT constructie, de lichtgewicht onafhankelijke achterwielophanging is door extra verstevigingen en veren alsmede speciale draagarmen aan de hoge performance van de nieuwe 718 Spyder aangepast. Kogelgewrichten aan beide assen zorgen bovendien voor een bijzonder stabiele verbinding van het onderstel met de carrosserie en zo voor een nog nauwkeurigere wielgeleiding. De hoogte, wielvlucht en sporing alsmede de stabilisatoren van het onderstel zijn afzonderlijk af te stellen. Daarmee beschikt de nieuwe 718 Spyder niet alleen over een uitmuntende koersstabiliteit, maar stuwt hij ook uw adrenalinespiegel tot grote hoogte – bijvoorbeeld op de eerstvolgende binnenweg.

Dynamische versnellingsbaksteunen

Het elektronisch geregelde systeem minimaliseert de voelbare bewegingen en vibraties van de hele aandrijflijn, vooral die van de motor. Bovendien past het de schokdemperkracht en de stijfheid aan op de rijstijl en de wegdektoestand. Zo kunt u profiteren van zowel de voordelen van een harde motorophanging als van die van een zachte ophanging. Bij lastwisselingen en in snel gereden bochten wordt het rijgedrag merkbaar stabieler en nauwkeuriger. Tegelijkertijd worden de verticale bewegingen van de motor bij vol gas accelereren verminderd. Het resultaat: een gelijkmatigere en hogere aandrijfkracht op de achteras, een betere grip en een betere acceleratie. En bij een rustige rijstijl neemt het rijcomfort toe dankzij een zachtere afstelling van de dynamische versnellingsbaksteunen.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Het variabele schokdempersysteem regelt – afhankelijk van rijstijl en rijsituatie – actief en continu de dempingskracht voor elk afzonderlijk wiel. Met een druk op de knop kunt u tussen 2 sportieve programma’s kiezen: de stand Normaal voor sportief rijden op de openbare weg en de stand Sport voor een maximale dwarsacceleratie en een optimale grip op het circuit. Bovendien is de carrosserie 30 mm verlaagd voor een lager zwaartepunt van de auto. Het gevolg: minder duiken overhelbewegingen voor meer rijdynamiek en een buitengewone langs- en dwarsacceleratie. En toch komt u tijdens lange ritten aan comfort niets tekort.

Porsche Stability Management (PSM)

PSM een automatisch onderstelregelsysteem voor stabiliteit in het rijdynamische grensbereik. Naast het antiblokkeersysteem (ABS) omvat het de regelsystemen Electronic Stability Control (ESC) en Traction Control (TC). Sensoren meten constant de rijrichting, de rijsnelheid, het giermoment en de dwarsversnelling. Aan de hand van deze waarden berekent PSM de werkelijke bewegingsrichting. Bij een afwijking van de gewenste koers stuurt PSM doelgerichte remcommando’s naar de afzonderlijke wielen. Het bijzondere aan PSM van de nieuwe 718 Spyder: de sportieve afstelling met buitengewoon subtiele en nauwkeurig gedoseerde ingrepen. Bovendien kan het systeem in twee stappen compleet worden uitgeschakeld – iets wat tot nu toe alleen aan de GT modellen was voorbehouden.

Velgen en banden

De 20 inch lichtmetalen wielen van de nieuwe 718 Spyder zijn zilverkleurig gespoten. Desgewenst zijn de wielen ook in platina zijdeglans of zwart zijdeglans gespoten leverbaar. De maten van de op de openbare weg toegelaten sportbanden zijn gericht op het leveren van prestaties: 245/35 ZR 20 op 8,5 J × 20 voor en 295/30 ZR 20 op 11 J × 20 achter. Een groot contactvlak en veel grip dus, maar door de kleinere profieldiepte is er op nat wegdek een grotere kans op aquaplaning.

Interieur

We zouden graag tegen u zeggen: “Stap in”. Maar daarmee zouden we het eerste contact met de nieuwe 718 Spyder tekort doen. Je glijdt er eerder in, als in een perfect zittende handschoen. Alles past. Alles is logisch op de bestuurder afgestemd. Dat merkt u vooral aan de decennialang geperfectioneerde sportwagenergonomie. De oplopende middenconsole zorgt voor een korte afstand tussen het voor de autosport kenmerkende kleine GT stuurwiel en de schakelpook. Portierlussen benadrukken het puristisch sportieve interieur. Desgewenst kunt u het audio- en communicatiesysteem achterwege laten – als niets u van het pure rijden mag afleiden.

Het instrumentenpaneel met de – typisch 718 – 3 ronde klokken en centraal geplaatste toerenteller voorziet de bestuurder snel van alle relevante informatie. De wijzerplaten zijn zwart, de naalden en de schaalverdeling wit, net als bij de analoge en digitale stopwatch van het Sport Chrono Pakket op het dashboard. In het midden van de toerenteller prijkt het ‘Spyder’ logo.

De sierstrips op het dashboard en op de middenconsole zijn in de exterieurkleur gespoten. Tegen meerprijs is een lederuitrusting met extra lederen delen, sierstiksels en Alcantara® interieurdelen leverbaar. Optisch highlight: de in de exterieurkleur gespoten sierstrip op het dashboard loopt door over de portieren. Een interieurpakket met elementen van geborsteld aluminium in zwart is eveneens leverbaar.

De tegen meerprijs leverbare sierstikselpakketten zorgen, in combinatie met de lederuitrusting, voor contrast in het interieur. Ze zijn naar keuze in zilver, rood of geel leverbaar en omvatten ook het ‘Spyder’ logo op de hoofdsteunen alsmede de portierlussen. Ook de kleur van de gordels kan tegen meerprijs hieraan worden aangepast.

Een herinnering aan de geschiedenis van de 718 Spyder: het tegen meerprijs leverbare interieurpakket Spyder Classic in bordeauxrood-zwart. De kleuren worden desgewenst ook in de cabrioletkap gebruikt en worden aangevuld door delen in zwart Alcantara® en door GT-zilver metallic gespoten sierlijsten.

Ook de stoelen van de nieuwe 718 Spyder weerspiegelen zijn sportieve ambities. De bekleding is bij alle stoelvarianten van zwart leder. De middenbaan van de stoelen is uitgevoerd in Alcantara®. Op de hoofdsteunen is het ‘Spyder’ logo gestikt, de kleur hiervan is afhankelijk van de uitrustingvariant.

Sportstoelen Plus

De sportstoelen Plus voelen sportief stevig aan en bieden met hun verhoogde zijwangen optimale steun. De rugleuning is elektrisch verstelbaar, de zithoogte en de lengtepositie zijn mechanisch te verstellen.

Adaptieve sportstoelen Plus

De adaptieve sportstoelen Plus gaan nog een stap verder. Zij breiden de sportstoelen Plus uit met een elektrisch bediend 18-voudig verstelmechanisme. Hiermee zijn de stoelen volledig aan uw persoonlijke voorkeuren aan te passen wat betreft de zithoogte, de stand van zitting en rugleuning, de lengtepositie en de 4-voudig verstelbare lendensteunen. Bovendien zijn de zijwangen van zitting en rugleuning individueel verstelbaar. Voor een goede zijdelingse steun in bochten en meer comfort tijdens lange ritten.

Sportkuipstoelen

Naar keuze leverbaar: de sportkuipstoelen met neerklapbare rugleuning, geïntegreerde thoraxairbag en handmatige lengteverstelling. De stoelkuip is gemaakt van met glas- en koolstofvezelversterkte kunststof met een oppervlak van carbon.

Volledige kuipstoelen

De volledige kuipstoelen zijn gemaakt van met koolstofvezelversterkte kunststof in siercarbon. Daardoor bieden ze een uitstekende zijdelingse steun bij een minimaal gewicht. De lengteverstelling vindt handmatig plaats, de hoogteverstelling elektrisch.

Interieurpakket Spyder Classic

Al in de jaren ‘50 waren onze ingenieurs een tikkeltje irrationeel – in positieve zin. In 1957 bijvoorbeeld lieten ze de kersverse 718 RSK Spyder zijn racedebuut maken bij de vermoedelijk zwaarste langeafstandsrace ter wereld, de 24 Uur van Le Mans. Een jaar later behaalde hij daar de derde en vierde plaats. Daarna volgden overwinningen bij het European Hill Climb Championship en de Targa Florio 1959. Zijn directe opvolger was de 718 RS 60 Spyder. Samen domineerden ze jarenlang de bergraces.

Met het als meeruitvoering leverbare interieurpakket Spyder Classic leeft deze legende in de nieuwe 718 Spyder voort. Te beginnen bij de specifieke bi-colorlook in de combinatie bordeauxrood-zwart – die desgewenst ook in de cabrioletkap van de nieuwe 718 Spyder wordt toegepast. Als contrast: delen in zwart Alcantara® zoals in de autosport. Ook de GT-zilver metallic gespoten sierlijsten vormen met hun bescheiden elegantie een fraai contrast met de expressieve kleurencombinatie en herinneren aan de stijl van historische racewagens.

Veiligheid

Ondanks alle irrationaliteit kunnen we ook heel rationeel zijn. Niet alleen als het om kwaliteit en duurzaamheid gaat, maar ook als het om het belangrijkste gaat: uw veiligheid.

Remmen

Grote krachten brengen een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Daarom worden in de nieuwe 718 Spyder remmen toegepast die rechtstreeks zijn afgeleid van de 911 GT3. Meer specifiek: remmen met rood gespoten vaste aluminium monobloc remzadels met 6 zuigers op de vooras en identieke remzadels met 4 zuigers op de achteras. Voor een hoge stijfheid en een uitstekend drukpuntgedrag, ook bij hoge belasting. De aan het hoge vermogen aangepaste remschijven uit één stuk zijn voor en achter met een diameter van 380 mm ruim bemeten. Voor een hoge thermische belastbaarheid en een snelle respons – zelfs bij regen – zijn ze inwendig geventileerd en geperforeerd.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Uitgebreid getest in de autosport: de tegen meerprijs leverbare Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Met de bijzonder grote remschijfdiameters, 410 mm voor en 390 mm achter, levert dit remsysteem nog betere remprestaties. De herkenbare geel gespoten vaste aluminium monobloc remzadels met 6 zuigers voor en identieke remzadels met 4 zuigers achter zorgen voor een aanzienlijk hoge en vooral constante remdruk. Vooral bij hoge belastingen zijn alle voorwaarden aanwezig om de remweg tot een minimum te beperken. Doorslaggevend voordeel van het keramische remsysteem: het extreem lage gewicht. De remschijven wegen ongeveer de helft van conventionele gietijzeren remschijven van een vergelijkbaar type en formaat.

Dat heeft niet alleen positieve gevolgen voor de rijprestaties en het verbruik, maar betekent ook een verlaging van de ongeveerde en roterende massa. Het gevolg: een betere wegligging en meer rijcomfort, vooral op ongelijkmatig wegdek.

Passieve veiligheid

Het veiligheidsconcept bestaat uit een carrosserieconstructie met een hogere stijfheid, een tweedelig koprolbeschermingssysteem en twee volwaardige airbags, die afhankelijk van de ernst en aard van het ongeval in twee fasen worden geactiveerd. Voor extra bescherming zorgt het Porsche Side Impact Protection System (POSIP), dat bestaat uit verstevigingsprofielen in de portieren, thoraxairbags geïntegreerd in de zijwangen van de stoelen en hoofdairbags voor bestuurder en bijrijder geïntegreerd in de portierpanelen. Kortom: een hoog veiligheidsniveau – ook bij geopende cabrioletkap.

Verlichting

De nieuwe 718 Spyder is standaard uitgerust met bi-xenonkoplampen met geïntegreerde led-dagrijverlichting, zodat u altijd weet wat u te wachten staat. Als meeruitvoering zijn getinte bi-xenonkoplampen inclusief Porsche Dynamic Light System (PDLS) en led-koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) leverbaar.

Porsche Connect

Een aanvulling voor zowel op het circuit als op de openbare weg: Porsche Connect breidt de bestaande wagenfuncties van de 718 Spyder uit met slimme diensten en apps. Allemaal bedoeld om de band tussen bestuurder en auto te verstevigen. Om de fascinatie voor Porsche te versterken. En de uitdagingen van alledag snel en eenvoudig het hoofd te bieden. Desgewenst kunt u het audio- en communicatiesysteem ook achterwege laten. Wie de weg als bestemming heeft, heeft tenslotte geen navigatiesysteem nodig.

Porsche Connect

Porsche Communication Management (PCM)

Het PCM is uw centrale regeleenheid voor audio en communicatie. De huidige generatie beschikt over een 7 inch touchdisplay met hoge resolutie, waarmee veel wagenfuncties eenvoudig kunnen worden bediend. Tijdens het rijden kunt u genieten van uw favoriete muziek via de cd-/dvd-speler, SD-kaarten, de interne harde schijf van 10 GB (Jukebox), de AUX-ingang of de USB-aansluiting voor bijvoorbeeld uw iPhone®. Of u kunt natuurlijk naar de radio luisteren. Bovendien kunt u met uw 718 gebruikmaken van tal van Car Connect diensten, zoals de wagentracering via smartphone. De tegen meerprijs leverbare smartphone-opbergruimte in de middenconsole schakelt het signaal van uw mobiele telefoon door naar de buitenantenne. Dit spaart de batterij van uw mobiele telefoon en zorgt voor een optimale telefoonontvangst.

Navigatie incl. Porsche Connect

Met de als meeruitvoering leverbare uitrusting Navigatie inclusief Porsche Connect bent u dankzij realtime verkeersinformatie sneller op uw bestemming en kunt u gebruikmaken van tal van Porsche Connect diensten. Alle onlinefuncties gebruikt u met behulp van de geïntegreerde LTE-communicatiemodule met simkaartlezer. In sommige landen – waaronder Nederland – is bovendien een geïntegreerde LTE-compatibele simkaart inclusief databundel voor het gebruik van specifieke Porsche Connect diensten, zoals de Navigatie en infotainment diensten, inbegrepen.*

* De Porsche Connect diensten (met uitzondering van de Car Connect diensten) hebben een kosteloze gebruiksperiode die per dienstenpakket en land verschilt en voor Nederland 24 maanden bedraagt. In bepaalde landen zijn geen of niet alle Porsche Connect diensten beschikbaar. De diensten Pechhulp en Noodoproep in bepaalde modellen zijn in bepaalde landen en gedurende 10 jaar vanaf de productiedatum inbegrepen. In bepaalde landen – waaronder Nederland – is bovendien een geïntegreerde simkaart inclusief databundel voor het gebruik van specifieke Porsche Connect diensten bij de prijs inbegrepen. Voor het gebruik van de wifi-hotspot en de andere Porsche Connect diensten zoals muziekstreaming via de geïntegreerde simkaart is in deze landen tegen betaling een datapakket in de Porsche Connect Store verkrijgbaar. Ook kan een eigen simkaart worden gebruikt om een dataverbinding tot stand te brengen. Voor meer informatie over de kosteloze gebruiksperiodes en de kosten voor de verlenging alsmede de beschikbaarheid van de verschillende diensten in uw land kunt u kijken op www.porsche.com/connect of contact opnemen met uw Porsche dealer.

Smartphone-apps

Porsche Connect biedt naast tal van slimme diensten ook 3 extra apps voor de smartphone. Met de Porsche Connect App kunt u uw bestemmingen al voordat u instapt naar uw Porsche overzenden. Zodra u uw smartphone met het PCM verbindt, worden deze bestemmingen in de auto weergegeven en kunt u direct de navigatie ernaartoe starten. Ook de agenda van uw smartphone wordt direct op het PCM weergegeven. Hierin opgeslagen adressen kunnen direct voor de navigatie worden overgenomen. Bovendien biedt de Porsche Connect App u, dankzij de geïntegreerde muziekstreamingfunctie, toegang tot miljoenen muzieknummers.

Met de Porsche Car Connect App kunt u gegevens over uw auto opvragen en bepaalde functies van uw auto op afstand bedienen via smartphone of Apple Watch®. Een ander onderdeel hiervan is het Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) met diefstalherkenning.

De nieuwe Porsche Track Precision App**– met een omvangrijk geoptimaliseerde, nog eenvoudiger en intuïtiever te bedienen gebruikersinterface – maakt een exacte weergave, registratie en analyse van rijgegevens op de smartphone mogelijk. Tijdens het rijden op het circuit visualiseert de app de rijdynamiek. Naast de sector- en rondetijden worden ook afwijkingen ten opzichte van een ingestelde referentieronde getoond. Het beheren en uitwisselen van opgeslagen gegevens, baan- en rijdersprofielen is direct via de smartphone mogelijk.

Op www.porsche.com/connect vindt u meer informatie over de beschikbare diensten en smartphone-apps. Het aanbod aan Porsche Connect diensten wordt regelmatig uitgebreid.

**De app mag alleen op afgesloten terrein worden gebruikt. Het gebruik van dit product (met name de video-opname) kan vanwege wettelijke bepalingen in bepaalde gebieden of bij evenementen verboden zijn. Controleer telkens voordat u het product gebruikt of het gebruik ervan is toegestaan volgens de lokale wettelijke bepalingen.

Apple® CarPlay

Met het tegen meerprijs leverbare Apple® CarPlay verbindt u uw iPhone® met uw Porsche en kunt u enkele apps direct op het centrale display van het Porsche Communication Management (PCM) openen. Via de spraakherkenning Siri® kunt u deze apps eenvoudig tijdens het rijden gebruiken en u toch optimaal op de weg concentreren.

My Porsche

U kunt elke Porsche geheel volgens uw persoonlijke wensen configureren. Dat geldt ook voor Porsche Connect. Via My Porsche vraagt u relevante gegevens over uw auto op en personaliseert u uw Connect diensten zoals u dat wilt – bijvoorbeeld door nieuwe bestemmingen aan uw navigatiesysteem toe te voegen of uw favoriete nieuwsbronnen te selecteren, die u in de auto kunt laten voorlezen. Bovendien kunt u in My Porsche te allen tijde nog meer gebruikers aanmaken – bijvoorbeeld gezinsleden of vrienden.

My Porsche

Porsche Connect Store

U wilt de looptijd van uw contract verlengen? Of aanvullende Porsche Connect diensten kopen? Bezoek de Porsche Connect Store op www.porsche.com/connect-store en bekijk wat Porsche Connect u allemaal te bieden heeft.

Sound Package Plus

Het Sound Package Plus zorgt voor een indrukwekkend geluid. Door de in het PCM geïntegreerde versterker wordt het klankbeeld optimaal voor de bestuurder en bijrijder aangepast.

BOSE® Surround Sound-System

Het tegen meerprijs leverbare BOSE® Surround Sound-System is speciaal voor de 718 modellen ontwikkeld en is optimaal afgestemd op de specifieke interieurakoestiek van de auto’s. Het audiosysteem beschikt over 10 luidsprekers en versterkerkanalen inclusief een gepatenteerde, in de carrosserie geïntegreerde 100 watt subwoofer. Elke afzonderlijke luidspreker van dit volactieve systeem kan optimaal aan het interieur van de auto worden aangepast. Het totale vermogen: 505 watt. Voor het geval u de sound van de motor een keer zou willen overstemmen. Om wat voor reden dan ook.

Burmester® High-End Surround Sound-System

Voor nog meer luistergenot is er het tegen meerprijs leverbare Burmester® High-End Surround Sound-System. Met een totaal vermogen van 812 watt en 12 individueel aangestuurde luidsprekers inclusief een in de carrosserie geïntegreerde 300 watt actieve subwoofer met digitale D-klasseversterker staat het garant voor een unieke geluidsbeleving – zelfs bij geopende cabrioletkap. Hoogwaardige high-end componenten, zoals speciale ribbon tweeters (Air Motion Transformer, AMT) en een akoestisch effectief totaal membraanoppervlak van ruim 1.340 cm² zorgen zelfs bij zeer hoge geluidsniveaus voor een exacte geluidsweergave. Meerdere vooringestelde klanksets maken een buitengewone klankbelevenis mogelijk, waarbij een sound-conditioner het geluid met behulp van een microfoon in realtime aan de betreffende rijsituatie aanpast.

Porsche Exclusive Manufaktur

We hebben een schat aan ervaring. Want van het begin af aan staat bij Porsche het realiseren van specifieke klantwensen centraal. Tot 1986 noemden we dat nog ‘Sonderwunschprogramm’, daarna werd het ‘Porsche Exclusive’ en tegenwoordig heet dat ‘Porsche Exclusive Manufaktur’.

We houden van wat we doen. We houden van ons werk. Elke naad, elke vierkante centimeter leder, elk nog zo klein detail schenken we evenveel aandacht. We brengen onze ervaring en passie samen met uw inspiratie over op de auto. Zo wekken we dromen tot leven. Af fabriek.

Dat kan alleen met originaliteit, enthousiasme en liefde voor detail. En dat begint al bij het geven van advies. Want bij ons staat vooral één ding centraal: het invullen van uw individuele wensen. Zo gaan we van ‘een Porsche’ naar ‘uw Porsche’.

Hoe we deze wensen laten uitkomen? In alle rust en met de grootste zorgvuldigheid – door nauwkeurig handwerk en met hoogwaardige materialen zoals leder, carbon en Alcantara®. Het resultaat? Een product dat is ontstaan uit toewijding en vakmanschap. Of anders gezegd: de ideale combinatie van sportiviteit, comfort, design en uw persoonlijke smaak. Een Porsche die uw signatuur draagt.

We bieden u een breed aanbod aan individualiseringsopties. Optisch en technisch. Voor exterieur en interieur. Van kleine wijzigingen tot omvangrijke modificaties. Uw inspiratie is onze passie.

Laat u door onze voorbeelden op de volgende pagina’s inspireren. Op www.porsche.com/exclusive-manufaktur vindt u alles over de configuratie van deze unieke auto’s.